1900 fietsen in het centrum van Wageningen


aidjpgDe introductiedagen in Wageningen zijn gisteren begonnen. 1900 nieuwe studenten leren de stad kennen. Tja, Wageningen is een kerk, een winkelstraat, wat (bijzonder leuke) zijstraatjes, grachtje eromheen, daaromheen de buitenwijken en tenslotte de WUR en hogeschoolgebouwen.

1900 fietsen blokkeren de toegang tussen mijn huis en de winkelstraat. In groepjes van 10 knuffelen ze bomen, klimmen ze op de fontein, maken ze fotos, spelen met opblaasbeesten, touwtrekken, en doen ze nog veel meer leuks.

Ik herinner me dat ik ook zo begon: met verwachtingsvolle ogen om me heen kijkend. Voor het eerst op kamers, los van ouders, beginnend aan de volwassenheid, genietend van het leven. Alles is leuk, alles is positief, en dat duurt natuurlijk oneindig.

Dit is wel de leukste week in Wageningen. Zoveel positieve energie straalt op alles en iedereen af.

Dus: ik ga de stad in!

2 gedachten over “1900 fietsen in het centrum van Wageningen

reageer

