leef groen en goedkoop

Gebruik koffers als opbergers onder bed


koffersVanaf maandag werk ik 2 weken bijna fulltime bij een kamerverhuurbalie bij de WUR, en morgen word ik daar ingewerkt. Dus de lange zomervakantie is zo ongeveer voorbij. Ik heb deze zomer in huis veel klusjes aangepakt, een bedrijf opgezet en vakantie gevierd, Van mijn naaiklusjes en het bedrijf heb ik verslag gedaan via dit blog. Vandaag een van de laatste klusjes: bakken voor onder mijn bed.

Ik heb vier bakken onder mijn (brede) bed, maar daar kunnen er nog best vier bij en er slingeren genoeg spullen rond die daar in kunnen, zoals winterjassen. Dus toog ik naar de drie plaatselijke winkels waar ik dacht zulke bakken te kunnen scoren: Blokker, Hema en Action. Die van de Action had ik al eerder gekocht, en de deksels vond ik zo slecht dat ik ze had weggegooid. Die van de Hema zijn te lang en te duur. Die van de Blokker te kort en te duur. De Blokker had wel goedkope opbergzakken met ritsen, maar die zijn het verkeerde formaat. Ik dacht nog om ze zelf te maken, maar dat zou duur uitpakken vanwege de lange rits. Vandaag kwam ook de Ikeagids, en verlekkerd keek ik naar houten onderschuifbakken – maar zonder auto is Ikea lastig.

En toen kwam lampje: koffers. Koffers genoeg op zolder, al zo vaak had ik in dubio gestaan om ze weg te gooien.

Nu liggen onder mijn bed een paar prachtige stevige oude koffers met winterjassen erin. Veel mooier dan die plastic bakken. Twee problemen opgelost: ik heb een bestemming voor overbodige koffers en een goede bergplek onder mijn bed.

8 gedachten over “Gebruik koffers als opbergers onder bed

reageer

