Bosuitjes groeien weer aan


Ziehier mijn potje met opnieuw aangegroeide bosuitjes.

Ik had een bosje bosuitjes gekocht met worteltjes eraan. Thuis zette ze in een potje met een beetje water. De eerste dagen hebben we er lekker van gesmuld, waarbij ik erop lette dat ik de stengels afknipte boven het groeipunt.

Twee weken later ziet het potje er zo uit als op de foto. Hoe vaak zou ik zo door kunnen gaan, stukjes afknippen en weer aan laten groeien? Ik ben benieuwd.

Hier mijn tips.

 

2 gedachten over “Bosuitjes groeien weer aan

    1. Ik heb de stengels een voor een afgeknipt. Dus daar waar ze samen komen, heb ik heel gelaten. Dan komt er in het midden weer een nieuwe jonge stengel omhoog. Bij sommige planten zat daar al een klein jong scheutje, dat groeide snel uit.

      Like

reageer

