denk mee

Niets ergers dan het begraven van je eigen kind


Blijkbaar leef ik al dagen in een hol, want pas vandaag bij het nieuws kwam ik erachter dat Friso is overleden. ‘Mam, je loopt hopeloos achter’ zeiden Zoons. Gewoonlijk zeggen ze dat als ik een nieuwe game, gadget of woord niet ken, nu ging het dus over een dagje achter lopen met het nieuws. Hoewel Zoon3 nog wel even vroeg wie Friso was, en Zoon2 of WillemAlexander nog meer broers heeft.

Niets ergers dan je eigen kind begraven: morgen een jaar geleden is mijn broer overleden. Morgen gaan we samen met mijn moeder naar het graf. Het is persoonlijk leed, en omdat het nu de Koninklijke Familie overkomt leeft iedereen mee. Ik leef mee, wat zij doormaken herkennend aan mijn eigen leed.

 

6 gedachten over “Niets ergers dan het begraven van je eigen kind

  1. Iemand zo jong verliezen die heel dicht bij je staat is verschrikkelijk.
    Heel veel sterkte vandaag (en hierna natuurlijk ook), want voor jou komen er nu natuurlijk veel herinneringen naar boven.

    Like

reageer

