Moestuin in potten 5


plukslaMet dit heerlijke weer ga ik niet vrijwillig achter de computer zitten. Behalve vandaag dan, om 8 uur in de ochtend. Wellicht is dat een oplossing: zo vroeg opstaan dat klusjes zoals huis schoonmaken, post en dus ook bloggen vroeg in de ochtend afgewerkt kunnen worden.

Zoon2 is op reis en heeft mijn camera mee. Een aantal weken bloggen zonder fotos dus. Hmm, dat is wel stom omdat in de rechterbalk de zes meestgelezen berichten staan, en ik hoef nou niet direct zes zelfportretten daar te hebben staan.  Oude fotos dan maar: hier de pluksla enkele weken geleden, nu is hij behoorlijk wat groter

Vandaag moestuinmaandag. Ik geniet nog steeds dagelijks van de pluksla van de foto. Dat een bak zoveel genot kan leveren.

Zoon3 geniet van de aardbeien die in bakken aan zijn balkon groeien: ’s ochtends zit hij in het zonnetje wakker te worden en aardbeien te snoepen. De bosaardbeien beneden in de tuin leveren elke dag een minihandje genieten. De eerste frambozen zijn gesnoept: elders zie ik ze al zwaar van het rood, maar bij mij is het voornamelijk blad. Maar dat komt wel: met zo weinig zon is bij mij alles wat later. De tomaten in de kweekkas bloeien. Daar ben ik bijzonder benieuwd naar. De rode bessen zijn door rupsen totaal kaalgevroten. Hopelijk komen daar prachtige vlinders uit.

 

reageer

