leef groen en goedkoop

Moestuin in potten 4


Hoe verder de zomer voortschrijdt, des te lastiger is het moestuinieren in mijn lommerrijke stadstuin. Slakken en schaduw gaan overheersen, de grote eik laat een of ander kleverig goedje vallen op alles wat eronder staat zoals tuinstoelen, hangmat, maggiplant en rabarber. Rupsen genieten van mijn bessenstruik: ik geniet straks van vele vele vlinders.

Maar niet alles is kommer en kwel.

De aardbeien die groeien in bakken aan het vrij-zonnige (alles is relatief) balkonhek doen het goed en zijn lekker.

Elke dag geniet ik van de pluksla die groeit in een plantenbak die bovenop een tuinmuur staat.

De tomatenplanten in de kas doen het geweldig. Die kas was echt mijn beste aankoop dit jaar.

De peperplanten gaan eindelijk groeien.

Basilicum wordt ook door slakken zeer gewaardeerd blijkbaar, maar stevia lusten ze niet.

4 gedachten over “Moestuin in potten 4

reageer

