heb meer geld

Prijs bepalen van zelfgemaakte produkten (2)


opgelaptespijkerbroek.nlHet oplappen van een spijkerbroek is intensief en creatief vakwerk. Het idee is dat iemand zijn spijkerbroek naar mij stuurt, we samen per e-mail een plan maken, ik een of meer pijpkanten bewerk en de broek dan terugstuur. De transacties lopen via de webwinkel die ik aan het opzetten ben.  Ik ben nu bezig van de diverse produkten redelijke prijzen te bepalen.

Hoe bepaal ik de prijzen?

  • per pijpkant ben ik een uur bezig, plus er moet nog wat heen en weer gemaild worden. Ik wil daarvoor een marge van 20 euro plus 4,20 BTW
  • indirecte kosten zoals KvK, website, naaimachine, scharen, naalden: 50 ct
  • vaste kosten zoals paypal en luondo: 1 euro per order
  • variabele kosten, afhankelijk van het plan: rits, garen, nestelgaten, drukknopen, vlieseline, denimstof, kantjes, elastiek: 2,50 euro per pijpkant
  • verzendkosten: 2,20 euro per order

Zo kom ik op een prijs van 30,40 euro voor een pijpkant, en 27,20 euro voor elke volgende pijpkant, verzendkosten inbegrepen.

12 gedachten over “Prijs bepalen van zelfgemaakte produkten (2)

      1. Nee dat vind ik niet duur voor een uniek gemaakte broek.
        Wel voor een broek die je zelf moet aanleveren. Waar je al kosten voor hebt gemaakt.
        Dat is voor mij een groot verschil.
        Maar misschien dat anderen dat anders zien? Ben er wel benieuwd naar.

        Like

      2. ik ook uiteraard, want de eerste opdracht moet nog wel binnenkomen.
        Het idee is om een oude broek, die je saai, te kort, te gescheurd vindt of om een andere reden niet meer aandoet, opknapt. Anders ligt hij toch maar in de kast zinloos te liggen.

        Like

      1. Vroeger had ik een verzendbedrijf vandaar… uiteindelijk koos ik voor het verzekeren van het pakketje, maar dan moet er weer getekend worden voor ontvangst. Dat maakt het allemaal weer extra ingewikkeld EN duur….

        Like

  1. Je zit al gauw een uur achter de naaimachine dus dit (uur)loon mag je best vragen alleen de praktijk moet blijken of mensen daadwerkelijk dat bedrag willen/gaan betalen voor de gepimpte broek. Ik begrijp uit je verhaal dat het in overleg gaat dus dat gaat wel goed maar blijven klanten (terug) komen. Ik ben benieuwd! Ik wens je in ieder geval succes!

    Like

  2. Lijkt me heel redelijk, zeker niet te duur. Je verzendkosten zijn best laag, lukt het je om het per buspakketje te verzenden? Anders ga je hier in verhouding veel geld op toeleggen.

    Like

reageer

