leef groen en goedkoop

Moestuin in potten 3


Het weekend was een weekend vol verdriet. Bovendien had ik nog een generale en een concert, en was het lekker weer en feest hier in Wageningen. De combinatie van dat alles maakte dat mijn hersens elders waren, niet bij dit blog.

Vandaag is het dinsdag, maar hierbij in het kader van moestuinmaandag de stand van zaken mbt mijn moestuin in een lommerrijke stadstuin.

Dit zijn de aardbeien aan het balkonhek. Nog niet rood genoeg maar ze komen eraan. Ze hebben dorst, wie niet?

In de kweekkas hebben de tomaten het naar hun zin. Vanmiddag met Zoons ga ik weer een plankje verwijderen. Dat is een stom klusje, want twee mensen moeten de potten vasthouden terwijl een derde het rooster eronderuit haalt. Niet slim, niet slim. Ik had onderin moeten beginnen, maar daar leek het me zo donker.  Ik haal nu twee roostertjes tegelijk weg, zodat ze op hun definitieve plek staan en dan kan ik beginnen met opbinden.

Een afgebroken tak van een bessenstruik had ik in een zaadbakje gezet, het zaad was niet opgenkomen. En ja, worteltjes!

Dit is pluksla in een bak op een zonnige (nou ja alles is relatief, alleen ochtendzon) tuinmuur. Daar kan ik van plukken. Ze zuipen water en ze worden belaagd door klimop.

En dit is de grote vlier, gefotografeerd vanaf het balkon. Dat is een deel van de schuldige van die schaduw, maar o wat is hij mooi. Van de schermen kun je heerlijke limonade maken en straks van de bessen jam, maar ik vind hem veel te mooi en de uiterwaarden staan vol vlier.

Een gedachte over “Moestuin in potten 3

  1. Wat rot voor je dat je weekend vol verdriet was. Ik wens je sterkte.
    De vlier is prachtig, daar zou ik ook niets afhalen.
    Ik heb gisteren mijn aardbeienplant maar weggegooid, hij wilde het niet doen op mijn balkon drie hoog. Ik beperk mij maar tot bloemen, dat fleurt de straat op. Gelukkig woon ik in een heel groene buurt, vanmiddag heb ik genoten van een wandeling door alle parken en parkjes. Er is een prachtige groenstrook (ecologisch lint) op de plek waar de vliegtuigen, naar Schiphol toe, overvliegen: “ieder nadeel heb z’n voordeel”.
    Groet, Toos

    Like

reageer

