promotie van opgelaptespijkerbroek.nl via internet


opgelaptespijkerbroek.nlVoor de laatste keer open ik het boek Winst.nl van Eelco de Boer, straks breng ik het terug naar de bibliotheek. Ik wil nog een keer kijken hoe ik mijn nieuwe bedrijf opgelaptespijkerbroek.nl kan promoten via internet.

  • affiliate marketing: ik moet van Eelco anderen partner maken en ze laten delen in de winst zodat ze voor mij reclame maken. Het probleem is dat ik niet zie hoe dat vorm te geven. Als iemand een klant aanbrengt, krijgt hij een deel van de opbrengst van die opdracht. Maar hoe? Graag tips want het lijkt me wel interessant voor bloggers met kleine bedrijven. We zouden elkaar best kunnen ondersteunen. voornemen: uitwerken
  • domineer Google: ik moet zorgen dat mijn website op de eerste pagina staat bij Google als mensen zoeken op produkten die ik aanbied. Ik doe een test met verschillende zoektermen: niet mijn bedrijf maar dit blog staat op de eerste pagina. Maar mensen die hun spijkerbroek willen laten herstellen, gaan geen blog lezen. In elk geval moet ik wel zorgen dat in mijn blogjes over spijkerbroeken wordt doorgelinkt naar mijn bedrijf. En ik moet regelmatig iets posten op de website van het bedrijf, want dat vindt Google fijn. voornemen: een keer per 3 dagen een post met goede zoekwoorden op opgelaptespijkerbroek.wordpress.com
  • e-mailmarketing: nee, dat lijkt me niets; ik ga geen reclame per e-mail maken;
  • virtueel vastgoed: een goede domeinnaam is virtueel vastgoed. Ik vind versletendesign.nl een mooie domeinnaam. opgelaptespijkerbroek.nl is oubolliger maar wel goed te onthouden. voornemen: ik moet versletendesign.nl doorlinken naar opgelaptespijkerbroek.nl
  • virale marketing: ik moet van Eelco zorgen dat anderen op internet enthousiast over mij gaan praten zodat er steeds meer bezoekers op de website komen.   voornemen: posts per facebook en twitter verspreiden
  • e-boek schrijven over het onderwerp: daar ben ik nog niet aan toe.
  • social media: ik moet actief zijn op blog, facebook en twitter door berichten te posten en mensen de mogelijkheid bieden om te reageren op berichten, en daar altijd op antwoorden. voornemen: consequent blijven toepassen
  • webwinkel: ik moet een webwinkel hebben die klantvriendelijk is. Die heb ik inmiddels. voornemen: bijhouden
  • google adwords: ik moet van Eelco een slimme advertentiecampagne verzinnen. Ik krijg wel eens een voucher waarmee ik voor 50 euro adwords advertentieruimte kan krijgen. Dit ga ik vast een keer uitproberen, maar ik ben er nu nog niet aan toe. voornemen: niet vergeten

Ik heb nog geen opdracht binnen. Dat vind ik nu nog niet erg: ik ben bezig met het ontwikkelen van wat ik doe met oude spijkerbroeken maar heb daar veel te weinig tijd voor.  Ik voel me pas zeker als ik zelf geloof in de kwaliteit van wat ik aanbied. Voorlopig lap ik broeken op van Zoons, en daar probeer ik verschillende dingen in uit. Telkens in overleg met hen, want zij moeten het mooi vinden. Over 2 weken heb ik zeeen van vrije tijd, en ik heb er nu al zin in om dat creatieve zeeen te laten worden.

16 gedachten over “promotie van opgelaptespijkerbroek.nl via internet

  1. Ik sta met mijn zusje (met onze handgemaakte dingen) vaak op beurzen. Op onze website hebben we wel wat foto’s van wat we verkopen, maar we zaten inderdaad ook te denken aan een webwinkel. Moeten we maar eens werk van maken 😛

    Like

      1. Oh, Luondo had ik nog niet van gehoord. Zal ik ook eens naar kijken 🙂
        Wij maken tekeningen (ook op posters, ansichtkaarten, kalenders, boekenleggers, etc) en verkopen ook handbeschilderd servies. Af en toe ook knuffels, en ik heb ook nog mijn boekje dat ik zelf had laten drukken.
        Onze site is http://www.ambaran.nl maar op de Facebookpagina zetten we meer updates…

        Like

      2. ik vind de tekeningen ook prachtig, maar niet echt mijn stijl. Idee: servetten met een japans karakter in de hoek, bijpassend bij de stijl van het servies, en dan een bijpassend theeblad.

        Like

      3. We hadden op de laatste beurs een Japans theesetje, met theeblad 🙂 En een tafelkleed, maar die was niet verkocht. Servetten is wel een leuk idee! Ik zal eens kijken of we er iets mee kunnen doen, dankjewel 🙂

        Like

  2. Leuk onderwerp! Je kunt bij google.com/adwords de keyword tool gebruiken om te kijken of er gezocht wordt op wat jij aanbiedt. Ook zie je dan of er veel concurrentie is.

    Ik heb even een paar termen voor je gecheckt:

    ‘spijkerbroek oplappen’ wordt nooit ingetypt helaas. ‘spijkerbroek recyclen’ ook niet. Op ‘spijkerbroek’ wordt maandelijks 110.000 gezocht, dus dat is mooi, maar de competitie is ‘high’. Dat is weer minder leuk.

    Maar je kunt natuurlijk ook op andere manieren mensen naar je website lokken dan met google.

    Als je wordpress.org gebruikt voor je bedrijf kan ik de gratis seo plugin van Yoast erg aanraden! Daarmee kun je heel gemakkelijk je website optimaliseren om hoog in Google te eindigen.

    Like

    1. sorry dat ik niet eerder geantwoord heb: je reactie zat in de spam!

      Wat fijn dat je de termen voor me gecheckt hebt. Omdat Google je zoekresultaten personificeert, eindig ik bij mezelf altijd op de eerste pagina, lijkt het.

      Ik gebruik de gratis wordpress.com, dus helaas geen seo plugin. Die zit wel bij de webwinkel in luondo. Erg bedankt voor je tip om bij adwords de keyword tool te gebruiken.

      Like

  3. Mijn ervaring is, dat ik ongeveer 10 artikeltjes over een onderwerp moet posten om goed googelbaar te worden. Dat zou dus betekenen, 10 posts op je winkel-site. Allemaal linken naar je bestelpagina.

    Dit zijn verkoopteksten. Een veel gebruikte formule voor het schrijven van verkoopteksten is AIDA:

    Attention
    Interest
    Desire
    Ask for the order.

    A: trek de aandacht. Kies hiervoor een goed googelbare titel. Bijvoorbeeld: Spijkerbroek opgelapt met elastiek. Doordat hierin woorden voorkomen vergelijkbaar met de naam van je blog, merkt Google ze op. Dit helpt voor je rating.
    I: maak het interessant – nou, dat doe je wel, met je originele ideeën.
    D: wek de begeerte van de koper. Wat is het dat hem ertoe zou brengen om het aan te schaffen? Welk gevoel? Welke wens, behoefte, waarde? Speel daar op in.
    A: dit is essentieel. Aan het eind van het stukje vertel je de lezer, meestal in de gebiedende wijs, wat hij moet doen om jouw product te kopen. Bijvoorbeeld:
    Bel vandaag nog (nummer). Bestel hier (knop). Moet je eens een paar sites van Eelco de Boer bekijken. Hij vertelt je keer op keer op keer hoe je zijn producten moet bestellen. Maak kopen makkelijk.

    Like

    1. Wow wat ben jij goed. Ik ben meteen begonnen met het wijzigen van de titels op de bedrijfssite en het toevoegen van de linkjes naar de webwinkel.

      Het is een goede cursus voor mij: leren commercieel te denken. Dat was de eyeopener bij het lezen van het boek van Verdegaal. Ik dacht nooit in termen van geld en kansen. Maar ik weet wel zeker dat er dingen zijn waarmee ik geld kan verdienen. Een kennis van mij kan alles verkopen, ziet de muur vallen in Berlijn en ziet handel. Gaat in Pieterburen wonen en gaat dus pluchen zeehondjes verkopen.

      Geef mij goud in handen en ik kan niet meer verzinnen dan een advertentie op marktplaats, die dan zo slecht is opgesteld dat niemand reageert.

      Nou ja, ik merk dat ik met alles anders moet gaan denken. En dat gaat best lukken, vooral met dit bedrijf wat waarschijnlijk geen kassucces wordt maar wel een goed leerbedrijf.

      Zonder grote investeringen gelukkig…

      Wat ik ook merk is dat ik anders kijk naar andere bedrijven en websites.

      Echt, jij bent echt goed.

      Like

  4. Leuk om te lezen. Ik heb ook op je winkel gekeken, maar ik kan daar helemaal niet op scrollen! Ben ik de enige die daarmee problemen heeft? Anders sites die ik bezoek werken nl wel.

    Like

  5. Spannend he? Alvast heel veel succes!
    Ik heb bij mijn webshop de mogelijkheid om een blogje bij te houden. Misschien kan je kijken of dat bij jouw site ook kan; dan kan je ook daar regelmatig iets neerzetten, waardoor door de steeds nieuwe content waarschijnlijk mensen eerder ook gewoon op je site uit komen.

    Like

reageer

