heb meer geld

Kleingeld sprokkelen


dubbeltjeKleingeld sprokkel ik door voorovergebogen door de stad te lopen en de grond af te speuren. Ik loop liever rechtop, dus ik zie niet alles. Muntjes raap ik op als ik ze zie en stop ik in mijn zak om ze vervolgens kwijt te raken in de wasmachine.

Op internet kun je ook kleingeld sprokkelen. Met programmas als euroclix en moneymaker sprokkel je centen en dubbeltjes bij elkaar. Van het klikken krijg je een lamme vinger en het levert niet veel op. Maar het gaat sneller als je iets koopt via zo’n kliksite. Ik heb nu bijna 1000 clix, dat is meen ik 10 euro, en daar heb ik bijna een jaar over gedaan. Maar goed, ik heb ook nog nooit iets gekocht via de site.

Ook sprokkel ik kleingeld door middel van advertenties voor bol.com. Tot nu toe heeft me dat nog geen cent opgeleverd overigens. Saldo 0,00 staat er elke keer, en dan zie ik allemaal interessante statistieken en grafieken met horizontale lijnen.

Verder had ik lang op een andere website advertenties staan via adsense. Dat heeft me in vier jaar 17 euro opgeleverd, maar nu zijn de advertenties onzichtbaar. Misschien is mijn account wel geblokkeerd, wat gebeurt als je zelf op een advertentie klikt. Wie weet heeft Zoon dat wel gedaan.

Verder vul ik online enquetes in voor een of andere site, en dat levert ook ongeveer een tientje per jaar op.

Het meeste kleingeld sprokkel ik met de klantenkaart van de Hoogvliet. Ik heb hier uitgerekend dat je daarop 144% rente verdient door trouw punten te kopen en daarmee een keer per maand je boodschappen af te rekenen. Ik sprokkel hiermee ongeveer 10 euro per jaar kleingeld.

Wat is jullie beste tip om kleingeld te sprokkelen?

12 gedachten over “Kleingeld sprokkelen

  1. Douwe Egberts punten uit theedoosjes gebruiken om daar ook weer thee van te kopen? Gaat harder als je ook punten van anderen krijgt natuurlijk.
    Verder let ik wel op aanbiedingen bij verschillende supermarkten van dingen die ik toch al zou kopen. Ik heb een NEE/NEE-sticker op mijn brievenbus (scheelt zoveel zooi alleen de postcodeloterij houdt zich er niet aan…), dus ik heb me gewoon aangemeld voor de paar online nieuwsbrieven van dingen die ik wel wil zien.
    Wat niet heel erg opschiet maar wel grappig is, is in de supermarkt kijken of ze het bedrag omhoog of omlaag gaan afronden, en als ze omhoog afronden dan ga je pinnen 😛
    Muntjes kun je trouwens toch het beste meteen in je portemonnee stoppen? Ik vind gemiddeld 2 euro per maand, dat is best wel wat op zich 😛 Deze maand zit ik al op 1,01 euro. Mensen zijn gewoon slordig met hun geld! Die ene euro vond ik in de gymzaal… Hoezo ligt daar geld 😛

    Like

  2. Ik doe het nu vooral met van die klikprogramma’s en bol.com – al blijft die laatste bij mij inderdaad ook erg mooi op nul staan.

    Verder… zo af en toe met wat spul op een rommelmarkt staan of zo. Lege flessen bewaren en allemaal in één keer inleveren, al telt dat niet echt, want daar heb je eerst ook voor betaald.

    Like

      1. Klopt. We hebben hier geen hoogvliet, maar sparen wel ook koopzegels van de Appie bedenk ik net. Dat hoort er natuurlijk ook een beetje bij.
        We zitten al bijna op een vol boekje, na twee maanden, en dan hebben we drie euro ‘verdiend’. Het schiet niet heel hard op, maar harder dan ik verwacht had…

        Like

      2. tip: als het boekje vol is, direct inleveren, dan maak je best veel winst op al die dubbeltjes. Het totaalbedrag is kleingeld, maar toch. Reken maar na: gegevens: je hebt na 3 maanden je boekje vol met 250 zegels, waarvoor je 25 euro hebt betaald en 28 euro krijgt (veel!). Berekening: gemiddeld staat je geld de helft van 3 maanden bij AH, en je krijgt 12% rente. Dat is 96% rente op jaarbasis.

        echter, als je het boekje laat een jaar laat liggen tot je een leuk totaalbedrag hebt, krijg je maar 12% rente.

        Like

reageer

