Algemene voorwaarden opstellen voor mijn bedrijf


algvoorwaardenIk dacht dat ik zo langzamerhand klaar was met het opstarten van mijn bedrijf opgelaptespijkerbroek.nl. Maar nee, hoe zit het met je leveringsvoorwaarden, vroeg een van de blog-lezers (bedankt voor al je tips!). Leveringsvoorwaarden, helemaal niet aan gedacht. Zo kon ik nog wel wat vragen bedenken. Is mijn prijs eigenlijk inclusief of exclusief BTW? Hoeveel BTW zit er op mijn product? Wat als iemand niet tevreden is met het resultaat? Wat als er binnen een maand weer een scheur ontstaat in de broek?

Ik ben blij dat de klanten nog niet massaal toestromen; er ligt al wel een broek klaar om te bewerken, maar die is weer van Zoon. Lag maanden onder zijn bed: hij vond het zo sneu dat er nog een broek was die gerepareerd moest worden terwijl ik net zo blij was dat de klus geklaard was.

O wat kan je makkelijk het schip ingaan als je je zaken niet goed regelt.

Dus gisteren ben ik hard aan het werk geweest: algemene voorwaarden voor dienstverlening gedownload van de KvK en die aangepast aan mijn bedrijf, bij een wolwinkel (ook bedankt voor al je tips!) de voorwaarden bekeken en wat onderdelen overgenomen. Nu heb ik in mijn webwinkel algemene voorwaarden, garantie, en zaken mbt verzenden en retourneren geregeld. Standaard zit er bij een luondowebwinkel al een disclaimer en een privacy statement.

5 gedachten over “Algemene voorwaarden opstellen voor mijn bedrijf

  1. Ja, het is goed dat de klanten niet meteen massaal toestromen. Stoer van je om het allemaal te regelen!
    De consumentenprijs is altijd inclusief BTW. Of je BTW-plichtig bent, weet ik niet, dat kun je uitzoeken bij de belastingdienst. Hangt er vooral van af of het beoordeeld wordt als een dienst. Meen ik. Gewoon even uitzoeken. Als je BTW-plichtig bent, moet je ook een BTW-nummer aanvragen, en dan moet je daar een administratie van bijhouden, en dan moet je iedere drie maanden, meen ik dat het is, BTW afdragen. Je krijgt dan ook BTW terug, namelijk over wat je hebt ingekocht. Het is even een gedoe om op te zetten allemaal. Als het eenmaal draait, is het routine.

    Like

      1. De online gepersonificeerde cursus ‘Ondernemen kun je leren’ heb ik bijna voltooid….

        Eigenlijk moet ik nu pas beginnen met de tips uit Winst.nl over de internet marketingstrategie. Ik heb het een beetje andersom gedaan. Misschien ook wel logisch: eerst het idee, dan de uitwerking en tenslotte de wettelijk verplichte rompslomp.

        Mathilde

        Like

reageer

