Drie dagen werken, vier dagen vrij


43Mijn weekritme is 4-3-4-3-4-3-4-3. Drie dagen werken, vier dagen andere dingen doen.

Maar sommige taken zijn 7-7-7-7-7. En dus, druk of niet druk, tijd of geen tijd, begint elke dag met een uurtje huishouden.

Absolute voorrang krijgen het dieren-en plantenspul die immers afhankelijk zijn van mij. Dus ik begin met klontjes uit de kattenbak te scheppen, kattenvoer klaar te maken voor de hele dag, ik geef vissen eten, geef planten water, kijk of de slakken nog iets nodig hebben, werp een blik in de kas, houd de taugekwekerij even onder de kraan, geef de bakjes met spruitgroente water.

Ik stop een was in de machine, doe een afwas, vouw een was weg, zwabber de kamer en keuken om kattenharen te verwijderen, en dan mag ik van mezelf ontbijten, krant lezen en een eerste kop koffie.  Dan is het zo rond half elf, zo nodig ren ik nog even heen en weer naar een winkel, en dan begint de splitsing tussen de 3 en 4: of ik ga naar mijn werk (nog vier weken), of ik maak een dagschema: wat moet vandaag af en wat wil ik deze vier dagen doen?

Vandaag is een hekseketeldag van 3: eerst huishouden, daarna werken en vanavond spelen bij Expeditie W750. Ik hoop vanavond om half elf thuis te zijn en dan begint de serie van 4 weer. Die zijn net zo druk overigens.

De eerste dag van de vrije 4 zit vol met achterstallig onderhoud. Keuken, wc en douche schoonmaken, afwas wegwerken, was opvouwen, boodschappen doen, administratie wegwerken: het huishouden loopt dan alweer zo achter. Ongelooflijk hoe snel dat gaat. Maar toch: ik kijk er naar uit!

2 gedachten over “Drie dagen werken, vier dagen vrij

  1. Ik zit met hetzelfde probleem, wil steeds iets voor mezelf doen en dan is de dag alweer voorbij.. Het lijkt wel of de tijd steeds sneller gaat. Fijn weekend!

    Like

reageer

