Kussen voor logeerbed: naaiklus #15


Op het logeerbed ligt geen hoofdkussen. Als iemand blijft slapen (meestal uit de vriendenkring van Zoons) prop ik twee kleine sierkussentjes samen in een sloop. In een dekenkist liggen acht kussentjes van 40 * 40 cm. Behalve dit doe ik er niets mee. Die liggen daar dus over 30 jaar nog net zo als ik daar niet een bestemming voor verzin.

Ik besluit een kussen te maken van een paar van de acht. Twee hebben een onbestemde bobbelige vulling: voelt als stukken schuim. Drie zien er nog wel aardig uit (links op de foto zie je er een). De laatste drie zijn veren binnenkussentjes van de Hema: perfect om een groot hoofdkussen van te maken.

Ik knip er een open om hem leeg te schudden in een oud kussensloop. Dat had ik beter buiten kunnen doen. Eenmaal buiten komt Zoon3 gelukkig helpen. Zoon houdt het sloop open, ik schud het veren kussentje leeg en de veren vliegen in het rond. Zoon heeft commentaar, dus we draaien de werkverdeling om (de beste manier om commentaar te smoren). De kamer, wij en het terras zitten onder de veertjes, maar verreweg de meeste komen toch in het sloop. Met heel veel spelden maak ik dat dicht en trek het onder de naaimachine.

Kosten: drie ongebruikte veren binnenkussentjes, oud kussensloop, 2 meter naaigaren: geen kosten dus.

Daarna zuigen….

reageer

