Over vijf weken houdt mijn baan op


werkloosEind juni houdt dit contract op en het wordt niet verlengd. En dan? Dan nog drie maanden WW en dan houdt ook dat op.

De week voordat ik deze baan kreeg, ruim twee jaar geleden alweer,  liep ik verdwaasd door de uiterwaarden en bij elke stap ging het door mijn hoofd: ‘geld, geld, geld, geld’. En toen was er dit baantje, zo uit het niets. Ik zag een uitzendbureau, ging naar binnen, schreef me in en had een leuk gesprek en de week erop kon ik beginnen. Eerst als invaller in de kerstvakantie, toen als invaller als iemand niet kon of ziek werd. Elke keer als ik gebeld werd zei ik toe, en zo sprokkelde ik steeds meer uren bij elkaar. Na een jaar kreeg ik vaste tijden, lekker! Maar helaas pindakaas, er wordt heringedeeld, en eind juni houdt het waarschijnlijk voor mij op. Het is niet helemaal zeker, maar hoogstwaarschijnlijk.

Enkele weken geleden schreef ik een blogje over deze financiele onzekerheid. Drie maanden WW is nou niet echt riant, recht op bijstand heb ik niet, dus waarmee ga ik mijn brood beleggen in oktober?

Jammer, het is een leuk baantje en een leuke bijverdienste. Ik moet snel aan de gang met het ontwikkelen van andere inkomsten. Hmm. Eerst even verwerken.

10 gedachten over “Over vijf weken houdt mijn baan op

  1. Wat vervelend voor je/jullie. Maar zo te lezen geef je de moed niet op. Goedzo! Voor wie wil werken is er altijd werk. En dan hoop ik voor jou dat het ook zinvol werk is. Ik ben benieuwd.

    Like

    1. ja absoluut. Des te meer reden om aan de slag te gaan met de spikerbroeken. Ik bedacht straks dat ik in een horizontale scheur ook een rits kan zetten, met een stevige lap achter de rafelkanten. Dan kan de scheur open. Hoe lijkt je dat?

      Like

reageer

