Een internetonderneming starten (1)


internet1Eigenlijk wil ik helemaal geen baan. Ik heb 1000 hobby’s en 1001 interesses, en daar heb ik geen tijd voor met een baan. Een leuke baan is natuurlijk absoluut een vervulling van je leven en ik heb zeker zulke banen gehad en zo’n baan zou ik wel weer willen, maar dat lukt niet. Dus ik moet het anders doen.

Eigenlijk wil ik geen baan die me weinig zingeving en veel stress oplevert. Ik moet een baan als bron van inkomen, maar als dat anders zou kunnen… Ik heb geen hekel aan werken, ik ben niet lui, ik wil dolgraag een leuke baan die mij wel zingeving oplevert. Ik vind het niet erg om tijdelijk ergens achter de kassa te zitten, wat moet dat moet. Maar ik zou het graag anders doen.

Ik sprokkel mijn geld aardig bij elkaar: ik zit in een gemeenteraad, ik heb 3 dagen per week een baan (maar die houdt over 5 weken op), ik verkoop een produkt via Etsy (capuchon van Altair, hoofdpersoon in Assassins Creed; het zegt mij niets, maar het is een niche zeggen Zoons en ze hebben gelijk); ik ben nog een produkt aan het ontwikkelen,  verhuur 2 kamers, spaar en beleg. Alles samen levert genoeg op om rond te komen.

Uit de bibliotheek heb ik het boek Winst.nl geleend van Eelco de Boer. Het gaat over internetondernemen: mensen die facebook of flickr voor een half miljard verkopen. Niet echt mijn ding.

Het grote voordeel van werken via internet is dat je dat niet thuis of op een kantoor hoeft te doen. Broer had een bedrijfje dat CD-roms maakte en verkocht, en dat verkopen kon ook vanuit Bolivia of waar hij dan maar was. Het grote nadeel is dat het me heel vervelend werk lijkt: ik ben altijd blij als die computer uit kan.

Maar in het klein kan je ook geld verdienen met internet. Het allerkleinst is om advertenties op je website te zetten. Op mijn website levert dat niets op, maar op grote websites is dat zeker een bron van geld.  Je kunt een webwinkel beginnen, een e-boek schrijven, een online cursus ontwikkelen. De Boer geeft een schat aan informatie. Ik heb als doel om 500 euro per maand te verdienen. Via dit boek van De Boer wil ik daarvoor een strategie ontwikkelen. Dus ik ga het boek lezen, haal er tips uit die voor mij kunnen werken, en ik houd jullie op de hoogte.

Meer weten over Winst.nl en Eelco de Boer en het boek rechtstreeks bij hem kopen.

6 gedachten over “Een internetonderneming starten (1)

  1. Naar van je baan inderdaad. Ik zit een beetje met hetzelfde.

    Wat ik in ieder geval doe is via amazon en bol.com het partnerprogramma. Ik moet even kijken hoe het loopt, en of ik er ook echt wat meer verdien, maar het is heel simpel; als ik het toch over bv een boek heb in mijn blogje en naar hun zou linken, kan ik het net zo goed zo doen dat als iemand daardoor wat koopt ik er ook iets van krijg. Als ik er niets mee verdien, is er geen man overboord.

    Klikprogramma’s doe ik er naast, maar dat verdient niet heel veel. Bij elkaar misschien een tientje per maand. Elke ochtend even een paar mailtjes weg klikken is prima tussendoor te doen.

    In ieder geval succes!

    Like

  2. Wat rot van je baan! Ik hoop dat het boek van Eelco de Boer je op ideeën brengt. Wie weet wat voor kansen er voor je zijn, vaak blijkt dat de vervelende dingen achteraf juist goed zijn geweest. Bij mij ging dat best vaak op.
    Succes!

    Like

reageer

