heb meer geld

Nog niets verdiend met het bol.com partnerprogramma


bolcomIn een poging slapend rijk te worden heb ik me eens aangemeld bij het bol.com partnerprogramma. Dan zet je boekenadvertenties op je website, en als iemand daarop klikt en dan binnen 5 dagen bij bol.com een boek koopt (zonder in tussentijd via een andere site op bol.com te zijn geweest), dan krijg jij 5% commissie.

Maar bij een gratis wordpress.com weblog kan je geen bol.com links plaatsen onder een artikel. Kan niet en mag niet. Er is een zg. plugin, en die heb ik besteld, maar die is alleen voor de betaalde wordpress.org. Dat hadden ze er wel bij kunnen zetten overigens. Als dat wel had gekund, had ik bijvoorbeeld onder de 6 artikelen over het boek van Verdegaal een linkje kunnen plaatsen. Dus nu staat in de kantlijn van dit blog een link naar mijn boekentips, en als je daarop klikt kom je op een soort eigen winkeltje met daarin oa dit boek van Verdegaal.

Als ik nou ondernemerszin had gehad, had ik die link erop gezet voordat ik het eerste blogje schreef. Maar zo slim ben ik niet, ik zet het er vandaag pas op. Inmiddels hebben 494 lezers mijn blogjes over Verdegaal gelezen, uiteraard steeds dezelfde mensen maar toch. Stel dat 1% van jullie via mij dat boek zou hebben gekocht, dan had bol.com er nu via mij 5 verkocht, en dat had mij het gigantische bedrag van 4,50 euro opgeleverd. Slapend rijk dus.

Maar ik wil eigenlijk niet dat jullie massaal dat boek bij bol.com kopen. Koop het liever in de boekwinkel in je eigen plaats of leen het in de bibliotheek. Want ik wil dat die boekwinkels overleven. Wat een dilemma: ik wil best slapend rijk worden, maar niet door reclame te maken voor een internetboekwinkel.

Nou ja, tot nu toe (sinds juli 2012) hebben 541 mensen gekeken naar mijn bolcom-boekenlink, en hebben van hen 2 mensen doorgeklikt op een boek, en die hebben geen van beiden daarna binnen 5 dagen iets bij bol.com gekocht. Wat een succesformule.

4 gedachten over “Nog niets verdiend met het bol.com partnerprogramma

  1. Nou, dus toen heb ik die boekenlinks maar eens bekeken. En nee, ik ben daarna niet naar Bol.com gegaan om de boekjes te kopen. Je ziet de titel en de omslag en je leest een deel van de verkooptekst die een copywriter heeft geschreven. Ik heb veel boeken. Mijn ervaring is, dat je bij het kopen van een boek niet moet afgaan op de titel, de omslag en de verkooptekst. Als je wilt weten of er in het boek dingen staan die je nog niet weet en die je graag zou willen weten, moet je in het boek kunnen bladeren. Waar dat niet kan, koop ik geen boek.
    Dus nee, sorry, ik ga die boeken ook niet kopen via jouw link.Maar als ik ooit een van die boeken wil hebben en ik besluit om het te kopen via Bol (onwaarschijnlijk) dan zal ik eraan denken dat ik er jou wat mee kan laten verdienen, als ik het op de juiste manier aanpak.
    Maar wat ik nu wel ga doen: weer eens een blogje posten op BetjePraktisch. Na veel lezen op jouw blog en op de blogs van mensen waar je naartoe linkt, plus een paar aardige reacties op mijn blog, ga ik er toch weer wat mee doen. Dank voor de inspiratie.

    Like

    1. Ik neem je het niet kwalijk hoor, dat je niet via mijn link boekjes koopt. Ik koop ook mijn boeken in een boekwinkel, heerlijk om daar in boeken te bladeren.
      Maar ik wil wel al dit soort dingen uitproberen. Zo heb ik ook jaren Adsense gehad, en daar in ongeveer 4 jaar het gigabedrag van 17 euro mee verdiend.

      Like

  2. Ik ben bang dat deze enige die hier beter van wordt, Bol is. Toch hebben ze ook hun positieve kanten hoor. Ik verkoop sinds een paar jaar mijn oude boeken, cd’s en dvd’s tweedehands bij Bol. Vroeger bracht ik ze naar DeSlegte en dan kreeg je er echt helemaal niks voor. Bij Bol brengt het aanzienlijk meer op, en zij zijn bereid om het risico van de wanbetaler te dragen (tot een bepaald maximum). Bovendien zorgen ze voor de klanten, de PR. Hoef ik allemaal niet zelf te doen. Het is echt lucratief. En ja, Bol verdient eraan, natuurlijk, maar dat mag dan ook wel, toch?

    Like

    1. ja dat doe ik ook, mijn oude boeken verkopen via bol.com-verkoopaccount. Het werkt vooral goed bij wat nieuwere boeken, merkte ik: dus een boek dat je net hebt gekocht en gelezen kan je zo heel goed weer verkopen. Ze betalen goed uit, en het werkt simpel.

      Het partnerprogramma is wat anders: dan zet je links naar boeken van bol.com op je eigen website.

      Like

reageer

