DIY

tafelkleed zonder rafels – naaiklus #12


Dit is ons tafelkleed: een lap uit Bolivia. Daar heb ik een paar jaar gewoond. De rand is afgewerkt met een overlock, die hier en daar stuk is. Een tafelkleed met rafels dus. Het is een vierkante lap, maar zo kan je de rafels nog beter zien. Het wegwerken van die rafels is een leuk project voor een zomernaaiwerkje op een vrije zaterdag.

Het kleed heeft nog een probleem: het is te licht. Als poes op tafel springt, glijdt hij er aan de overkant weer vanaf.

Als patroon neem ik recept 21 uit Zo Geknipt. Het idee is om er een donkerrode rand langs te zetten en een roze voering tegenaan.

Hier ben ik halverwege. Maar poes vindt het al een heerlijk kleed, en vindt dat ik een pauze verdien. Eens! Ik moet dan wel bij hem blijven zitten: als ik wegloop om koffie te zetten loopt hij weer achter me aan.

Kosten: hiervoor heb je best veel stof nodig: een lap van 140 * 140 voor de achterkant, en een lap van 40 * 140 voor de randen. Plus een klosje garen van 3,70 euro. Dus als je alles moet kopen, ben je toch 15 euro kwijt, aannemende dat je een mooie lap hebt voor de bovenkant. Ik heb weer een nuttige bestemming voor al heel lang liggende lapjes!

Het kleed is af. Ik ben heel tevreden, poes ook.
7 gedachten over “tafelkleed zonder rafels – naaiklus #12

  1. Wat een mooi kleed! Ik vind die kleuren geweldig en die rand is erg mooi geworden.
    De kat die ik nog over heb wil ook aldoor bij mij zitten/liggen. Dat doet hij pas sinds z’n broer dood is (maart 2013), daarvoor wilde hij nooit op schoot. Ik vind het wel lastig als ik wil lezen want dan loopt hij steeds over mijn boek heen.

    Like

  2. We zijn ijverig op zoek.. komt goed! En ik dacht nog even over al je verstelwerk enzo. Eigenlijk is het kunst! Ken je het J.opie Hu.isman museum? Anders moet je er echt eens gaan kijken.

    Like

    1. ja dat museum ken ik. Ik herinner me nog goed hoe Jopie Huisman ineens een hype werd, met zijn schilderijen van afgetrapte schoenen en zo. Er was ook een boek. Heel bijzonder zoals die man van niets kunst maakte.

      Over mijn kunst: dank je wel!

      Like

reageer

