Negen segrijnslakken in een bak (3)


bak met segrijnslakken

In mijn bak met segrijnslakken leven nu negen slakken. Dat is nog niet genoeg, maar in mijn tuin zie ik er niet meer. Ik til potten op, kijk achter planten tegen muurtjes: geen segrijnslak te bekennen. Dus het helpt echt om ze zelf te rapen en op te eten, veel beter dan round-up. Ik zie wel andere huisjesslakken, en die zijn niet giftig maar worden zelfs Frankrijk niet gegeten. Dus dat doe ik ook maar niet.

Ik zou bij de buren kunnen aanbellen of ik bij hen slakken mag vangen. Dat durf ik niet. Ik zou bij hen in de voortuin kunnen zoeken als ze niet kijken, maar dat durf ik ook niet. Nou ja, wie weet zie ik er meer later in het seizoen.

Sommige zijn al heel groot, groot genoeg om te eten, maar andere zijn piepklein. Ik heb sepia en eierschalen in de bak gedaan en ik geef ze elke dag vers groenvoer, en nu hoop ik dat ze groeien. Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe het komt dat sommige zo groot zijn. Hoe oud zijn die eigenlijk? Hoe overleven die de winter? Ik zie bij de kleintjes geen enkele groei.

Ik ben zelf wel benieuwd of dit een geslaagd experiment wordt.

Het volgende blogje over mijn segrijnslakken

3 gedachten over “Negen segrijnslakken in een bak (3)

reageer

