Kweekkast, tomatenkas en vliegenkast ineen.


kweekkastjeDit kweekkasje heb ik vandaag gekocht bij de Gamma. Impulsaankoop, plastic verbindingsstukken, plastic hoes eromheen, kwaliteit nihil: wow wat heb ik nu gedaan, waar zijn mijn principes gebleven.

Ik wilde verleden jaar een vliegenkast maken of iets kopen en dan vermaken, maar daar was niets van gekomen. Ik wil proberen in de winter de koelkast uit te schakelen en alle etenswaren die koud moeten blijven buiten in de schaduw te zetten. En toen dacht ik al dat misschien een kweekkastje zou kunnen.

En nu zag ik dit kastje: nu leuk voor mijn kweekplantjes – ik hoop dat de slakken zo makkelijk onder controle zijn te houden. Over een tijdje zet ik onderin de tomatenplanten – die zaailingen doen het wel – die dan tot bovenin kunnen groeien. De roosters kunnen er namelijk uit. In de herfst maak ik de plastic hoes na van canvas en vitrage of zoiets, en dan hoop ik dat het in de winter als vliegenkast kan dienen. Hij komt dan in de schaduw en droog onder het balkon te staan. Nu niet uiteraard šŸ™‚

Als het niet werkt, zal ik in elk geval leren of een vliegenkast bevalt en wat dan wel een goed ontwerp is.

8 gedachten over “Kweekkast, tomatenkas en vliegenkast ineen.

  1. Een tip: maak de kant(en) die in de winter toch nog zon vangen van een donkere vitragestof. Winterzon kan branden als in de hoogzomer, bovendien zijn er producten die je koel en Donker moet bewaren. Leg een lap zwaar plastic klaar om horizontale hoosbuien (je weet nooit hoe de wind draait) er over te gooien,je wit ook geen sneeuw in je buitenkast. Koelkastthermometer er in, dan weet je wanneer je in moet grijpen. Het werkt beslist, net als hooikisten, je kijkt er eerst tegen aan van ouderwets, dan ontdek je dat de mensen vroeger slim genoeg waren om voordeel in te schatten.

    Like

reageer

