Hoe iets minder lekker weer juist weer lekker is


Vandaag geen zonnetje maar grijze lucht met hier en daar een drup. Geeft niets, dan ga ik binnen aan de slag. Want mooi weer is heerlijk, maar heeft een nadeel: ik doe dan echt helemaal niets nuttigs meer. Behalve dan in de tuin werken, naaien, wandelen en fietsen, lezen en studeren (kan ook in het zonnetje, hoewel ik dan snel de concentratie verlies), genieten en drie dagen per week naar mijn werk uiteraard. Allemaal heel nuttig natuurlijk, want waar draait het leven anders om dan om er iets fijns van te maken?

Maar goed, er is ook nog zoiets als huis schoonmaken, administratie – oeps, voor 1 mei moet de BTW-aangifte van het eerste kwartaal de deur uit, daar heb ik nog 2 dagen voor, maar ik zal het maar niet tot morgen uitstellen – , achterstallige saaie klusjes afmaken (ik moet nog een motie en amendement in elkaar vlechten, een vergadering voorbereiden, een agenda maken voor weer een andere vergadering, stukken lezen, en een verwaarloosd archief uitzoeken etc etc). En daar is deze grijze dag perfect voor. Hopelijk is er morgen weer een lekker zonnetje voor al die kinderen op de vrijmarkten en bezoekers aan Amsterdam. Ik hoop dat ik dan al die saaie computerklusjes af heb en lekker kan genieten.

 

2 gedachten over “Hoe iets minder lekker weer juist weer lekker is

  1. Jeetje, wat ben jij superactief! Heel veel klussen voor 1 dag, petje af! Ik herken het heel erg van dat mooie weer, dan wil ik ook alleen maar dingen buiten doen, die ook echt wel heel nuttig zijn, maar ook vooral erg heerlijk om te doen. En het binnenwerk laat ik dan mooi voor wat het is. Hier begint het zonnetje er al weer een beetje door te piepen.

    Like

reageer

