Hoe ik lapjes bij elkaar sprokkel


AfbeeldingWoensdag kocht ik op de markt een paar leuke katoenen lapjes voor 1 en 3 euro per meter. Ik vind de stoffenkramen op de markt altijd zo inspirerend. Als dan ook nog de zon schijnt, krijg ik echt zin om lekker te snuffelen tussen al die prachtige stoffen.

Het zijn mooie lapjes, maar nieuwe lapjes passen eigenlijk niet echt bij een sprokkelleven. Bij de Emmauswinkel vond ik ook nog een paar leuke lapjes voor bijna niets, dat voelde al iets duurzamer. Thuisgekomen bedacht ik me dat mijn huis vol ligt met lapjes. Want ik heb teveel lakens, teveel doekjes, teveel servetten, kussenovertrekken, dekbedhoezen, tafelkleden, gordijnen en dan ook nog allerlei lapjes die ik eens gekocht had maar nooit iets mee gedaan en dan tenslotte nog restanten van eerdere naaiperiodes. Ik zocht allerlei zomers katoenachtigs bij elkaar, en dit is de oogst. Alleen die gordijnen onderop de rechterstapel passen er niet echt bij.

Hiermee ga ik de komende weken aan de slag. Een van de eerste projecten zal zijn een nieuwe hoes voor de naaimachine, want die op de foto is echt knudde.

4 gedachten over “Hoe ik lapjes bij elkaar sprokkel

reageer

