Hoe ik glazen bij elkaar sprokkel


AfbeeldingZiehier mijn nieuwe glazen, samen voor een euro bij de Emmauswinkel. Het was nog een beetje lastig om ze voor de foto weer bij elkaar te zoeken, want Zoons hadden ze direct in gebruik genomen – je ziet nog een bodempje aanmaaklimonade.

Voor een euro kunnen we weer een paar maanden lekker drinken. Echte glazen drinken toch prettiger dan pindakaaspotjes. Mosterdbekers zonder schroefdoprandjes zijn wel goede drinkglazen.

Bij de Emmaus had ik ook vijf glazen kunnen uitkiezen, en vermoedelijk had me dat ook een euro gekost. Want moeilijk doen ze niet bij de Emmaus.

Bij sommige andere winkels zoals de Action zijn glazen ook spotgoedkoop, en dan heb je nog nieuwe ook en allemaal dezelfde. Maar ik geef mijn geld liever uit bij de Emmauswinkel die goede doelen steunt. Want dat vind ik net zo belangrijk als mijn aankoop: waar komt mijn geld terecht? Wie wordt er rijker van?

10 gedachten over “Hoe ik glazen bij elkaar sprokkel

  1. Ik heb zelf veel glazen van opa meegenomen (had hij niet meer nodig namelijk, want hij trok in bij zijn vriendin en die had ook zat :P). Mijn vriend kreeg ook nog allemaal bekers/glazen voor zijn “uitzet” en ik had zelf ook nog wat bekers (cadeau gekregen etc) en ik heb er ook een keer eentje uit de weggeefwinkel gehaald (want ik zocht een speciale vorm). Dus we hebben genoeg glazen voor iedereen als we onze verjaardagen tegelijkertijd vieren, maar normaalgesproken gebruiken we ze echt niet allemaal (al heb ik toch al per ongeluk een paar glazen kunnen breken…). En de meeste glazen zijn ook echt niet allemaal hetzelfde, maar er zijn een paar “groepjes” van dezelfde glazen. Ik heb ook een set heel mooi servies (ook van opa), die ik best wel wil gebruiken, want ongebruikt in de kast laten staan is wel zonde, maar die kopjes zijn zo klein! Schoteltjes enzo daarvan gebruiken kan dan weer wel.

    Like

  2. Gisteren een flinke afwas gedaan, en me gerealiseerd dat we met de helft van onze glazen en bekers óók prima zouden overleven. Er gaat bij ons ook nog maar heel zelden iets stuk, dus alle glaswerk e.d. lijkt wel eeuwig mee te gaan; en ik heb bijvoorbeeld laatst weer een mok cadeau gekregen op mijn werk voor het meedraaien op een open dag. Misschien ga ik de helft wel weg doen, naar ons lokale goede doelen winkeltje inderdaad. Meer ruimte in de kasten is misschien wel fijn (al past het nu ook).

    Like

  3. Grappig nostalgisch, m’n moeder had 6 van die glazen (in verschillende kleurtjes, waarschijnlijk een huwelijkscadeau in de jaren 50) zoals jij nu hebt met dat rode kriebeltje, er hoorde zelfs een draadrekje bij,
    groet

    Like

reageer

