DIY

Rokje naaien van tweedehands jurkje


AfbeeldingBij de Emmauswinkel heb ik een zelfgemaakt jurkje gekocht. De stof deed me denken aan mijn tye-and-dye middagen met de meisjesclub van de kerk in de zeventiger jaren: plukjes T-shirt afknopen en dan het shirt verven met tinnetjes Dylonverf. Het resultaat was net zulke cirkels.

Ik draag nooit tweedehandskleren. Ik wil niet iemand tegenkomen die enthousiast over straat roept: ‘o wat leuk, dat jurkje heb ik 20 jaar geleden zelf gemaakt, wat leuk dat jij dat nu aan hebt’. Ik hoop dat er dan ter plekke een verdwijngat in de straat ontstaat.

Maar ik koop wel eens tweedehandskleren vanwege de stof. Want sommige stoffen zijn gewoon heel mooi en van goede kwaliteit, dat is vaak de reden dat de kleren daar terechtkomt: de stof is nog zo goed. Vooral lange wijde rokken zijn bij mij favoriet, want daar zit lekker veel stof zonder naden in.

Geen lange rok dit keer, wel een klein tye-and-dye jurkje. Ik heb er een rokje van gemaakt met twee losse zakken. Een rok zonder zakken vind ik niet handig. Ik weet nog niet of ik de zakken achter of voor ga dragen.

AfbeeldingDit is wat over is:

Ik ben blij met mijn rokje. En wat ik ook belangrijk vind: mijn geld komt bij de Emmauswinkel goed terecht.

6 gedachten over “Rokje naaien van tweedehands jurkje

  1. Je rokje is leuk geworden! Ik maak ook wel eens zakken in de zijnaad van een rokje, gewoon even de naad opentornen, en de zak (een beetje de vorm van een broekzak) erin zetten. Bij een wijde rok voldoet dat goed.

    Like

  2. Die manier om stof te verven is leuk 😀 Ik heb het ook een keer gedaan, in het textielmuseum in Tilburg.

    Rokken zonder zakken vind ik idd ook niet zo handig, maar ik was dus dit weekend heel druk aan het naaien geweest (foto’s zet ik zo op mijn blog) en ook een rok gemaakt – en vergeten een zak erin te maken! Terwijl ik had bedacht dat ik geen rokken zonder zakken meer wilde… Nou ja, ik zorg wel voor een apart tasje dan 😛 En ik kan ook niet op al mijn rokken zakken naaien, want hoe naai je handig een zak op een wikkelrok? Misschien kan ik een losse zak naaien die ik dan bij een zakloze rok om kan binden… Hmmmm… Scheelt wel weer een tasje.

    Like

reageer

