Kussenslopen verven


Vandaag heb ik twee kussenslopen knalroze geverfd. Ik hoop dat het niet afgeeft op mijn grijze haar. Als je morgen iemand ziet lopen met grijs haar en roze vlekken, weet je meteen wie ik ben.

Het is zulk lekker weer, ik had echt zin om al het beddegoed af te halen en te wassen. En toen moest er dus ander beddegoed op bed. Dat doe ik wel vaker uiteraard, maar ik had ineens zo’n afkeer van mijn vale eens-wit-geweeste kussenslopen. Ik had zin in iets fris, iets anders. Donkerroze leek me wel leuk.

En toen had ik dus een dilemma: ik kan nieuwe kopen, maar dan wordt de stapel kussenslopen in de kast alleen maar hoger. Dan zou ik twee slopen kunnen weggooien, maar dat is dan afval want wie wil nou mijn oude vaalwitte verwassen kussenslopen? Of ik laat de bevlieging zakken en houd het bij mijn vaal-witte. Of ik verf twee oude in een mooi kleurtje.

Ik koos voor het laatste. Op die manier heb ik echt iets ouds tot iets heel nieuws opgeknapt. Niet echt milieuvriendelijk met al die verfstoffen, maar ik neem aan dat gekochte slopen ook vol verfstoffen zitten. Ik heb liters spoelwater gebruikt, maar ook voor nieuwe slopen wordt liters water gebruikt. Mijn afval is alleen een heel klein plastic zakje Dylon. Plus heel veel roze water, daar voel ik me best slecht over.

Het was een leuke middag. Lekker knoeien met verf en heel veel water. Voorkomen dat de hele keuken, mijn handen en mijn kleren roze worden. Roeren met mijn handen in rubberhandschoenen in een donkerroze verfbad. Ik verf elk jaar wel een paar oude dingen, en speciaal daarvoor heb ik een keer bij de kringloop een grote weckpan gekocht. Die ik dus niet gebruik om jampotjes in uit te koken…

Nu hangen er twee knalroze slopen aan de waslijn. Helaas zijn ze nog niet droog, ik moet tot morgen wachten!

6 gedachten over “Kussenslopen verven

  1. Ik gebruik de ‘niet meer smettoloos witte’ slopen als onderslopen. Dus een ‘vaal witte’ om het kussen en er over heen een bijpassende gekleurde die bij het dekbedovertrek hoort.
    Verven is natuurlijk veel leuker.

    Like

reageer

