Boekbespreking: zelf zeep maken


Zeep maken door Elaine Stavert. Een mooi boek, op mooi papier en met prachtige foto’s: ik nam het enthousiast mee van de bibliotheek. Dat viel dus tegen.

Het boek gaat niet over zeep maken: je koopt kant en klare glycerinezeep en voegt daar kleuren en geuren aan toe en stopt er eventueel een plastic speelgoedje in, wat glittertjes erbij of klei. Dan giet je het uit in een chocoladevormpje, zoals op de kaft in een schoen.

Nou dat vind ik niet zelf zeep maken. Helemaal niks dus.

Ik zie dat het bij bol.com 9 euro kost, op een cent na.

6 gedachten over “Boekbespreking: zelf zeep maken

  1. Dan ben je toch blij dat je het alleen maar uit de bibliotheek meegenomen hebt. Ik doe het tegenwoordig steeds vaker: zie ik ergens een boek aangeprezen dat leuk lijkt, dan leen ik het eerst in de bieb om te kijken of het wel echt iets is,… er zijn veel mooie boeken maar inderdaad ook minstens zoveel onzinboeken die vooral inspelen op de “willen hebben”-behoefte: mooie omslag, pakkende titel, leuk verhaaltje op de flap en dan verkoopt het wel.

    Like

  2. Ik zag vorige week in de Witte Boekenmarkt/Boekenvoordeel ook zo’n boek liggen over zelf zeep maken. Dus ik erin kijken… Ja hoor, ook met kant-en-klare glycerinezeep. Heb ik ook niet veel aan dus 😛

    Like

reageer

