Wandelen en hardlopen


Ik heb een hekel aan hardlopen. Ik kan het niet en heb het nooit gekund. Na 100 meter ben ik buiten adem. Wandelen en fietsen vind ik wel fijn om te doen. Maar hardlopen brrrr.

Hoe tevreden stemt mij een artikel in de Elsevier dat wandelen gezonder is dan hardlopen. Dat heb ik altijd al gedacht en in elk geval gehoopt. Nou hoef ik me niet meer schuldig te voelen dat ik niet hardloop. Hardlopen is slecht voor de knieen, slecht voor mijn rug, ik vind het pijn doen in mijn borsten. Ik ken veel hardlopers met chronische blessures. In het artikel gaat het helemaal niet over blessures, maar over hartkwalen. Doet er niet toe: ik verlang naar de zomer, naar mooi weer, naar wandelen en fietsen. En ik mis het hardlopen helemaal niet.

6 gedachten over “Wandelen en hardlopen

  1. Hier word ik blij van, maar het verbaasd mij niets dat wandelen gezonder is dan hardlopen.
    Wandelen kun je altijd, je hoeft er geen speciale kleren en schoenen voor aan en je ziet onderweg een hoop.

    Like

reageer

