Voorjaarskleren voor de 50+ vrouw


De overgang van grijze, paarse en zwarte winterkleren naar voorjaarskleuren vind ik elk jaar lastig. In het begin voel ik me altijd zo overdreven vrolijk en zichtbaar in lichte kleuren. Aan geel heb ik me nog nooit gewaagd, wit vind ik niks (ja misschien voor 5 minuten). Al mijn lichtgrijze, beige en modderkleuren heb ik weggegooid toen mijn haar echt grijs was: dat staat niemand van 50 plus. Mijn zomerkleuren zijn zalm, roze, turquise, groen, blauw en alles wat daar tussen zit aangevuld met creme.

Ik draag graag een shirt met zomerse motiefje met een effen broek of rok. Of een zomerjurk in een leuke print. Ik heb een hekel aan jasjes van een harde stof die zo strak om mijn bovenarmen zitten, en dat vormt nog wel eens een probleem als ik er ‘professioneel en netjes’ uit wil zien.

Om inspiratie op te doen google ik wat in het rond op 50+ mode en kom op een franse site. Nou die weten best wat mode is. Ik ben benieuwd. Wat beveelt mw Cynthia Cohen Peres van het Bureau d’Image aan voor de modebewuste 50+ vrouw?

  • bandplooibroek;
  • lang soepel vest, wikkelvest;
  • felle make up, vooral geen zachte lippenstift;
  • zachte natuurlijke kleuren;
  • hoge kol;
  • ballerinas met platte hak;
  • tweed mantelpak;
  • grote leren handtas, vooral geen klein enveloppetasje

En vooral geen bedrukte stoffen, geen te jonge kleren, geen sombere kleuren en geen oude overjarige dingen uit je eigen klerenkast.

Iets zegt me dat ik nog lang lang niet tot haar doelgroep behoor.

2 gedachten over “Voorjaarskleren voor de 50+ vrouw

  1. In de winter draag ik ook kleurige kleding, zwart en wit staan me niet.

    Ik denk dat ik niet tot de doelgroep van deze mevrouw hoor, ook al ben ik 60,
    Ik vind kleding kopen wel moeilijk, er is maar weinig voor oudere vrouwen met een kleine maat. Lange broeken maak ik vaak maar zelf, in maat 36/38 is meestal maar een beperkte keuze en die hele smalle broeken vind ik niet leuk meer staan.

    Like

    1. Ik heb ook een kleine maat, ook 36-38. Veel mode is dan te jong, tienermode.

      ja lange broeken met wijdere pijpen maak ik ook zelf. Hoewel de wijde broeken van Art me ook goed staan, vind ik zelf. Die zijn te koop in wat kleinere kledingwinkels en in speciale Art winkels.

      Maar gelukkig heb je eigenlijk niet zoveel kleren nodig als je duidelijk je eigen stijl gevonden hebt.

      Mathilde

      Like

reageer

