Koken met een glazen pannendeksel


pannendekselVaak til ik tijdens het koken het deksel even op van de pan om te kijken hoe het ermee staat. Soms ben ik dan te laat, en is er iets te donker of al aangebrand. Maar meestal ben ik te vroeg.

Zo ontsnapt telkens waterdamp en warmte. Dus ging ik op zoek naar glazen pannendeksels. In een beetje normale maten zodat ze passen op mijn eigen pannen.

Bij de Hoogvliet is nu een spaaractie voor Fissler pannen en daar zitten ook glazen deksels bij. De grootste met doorsnede 28 cm heb ik al bij elkaar gespaard. Daar heb ik dan 5 euro voor betaald. Dat is niet veel geld. De kleinste met doorsnede 24 cm gaat me 4 euro kosten.

Bij zo’n actie ben ik wel een beetje wantrouwend. Fissler is een goed merk, maar ik zou ook tevreden zijn met deksels van de Hema. Helaas zag ik ze daar niet liggen. Bij bol.com zijn glazen pannendeksels doorsnede 28 cm te koop voor 30 euro. Kortom: het is echt een goede actie van de Hoogvliet.

Ik ben helemaal tevreden met mijn pannendeksel en kijk tevreden door het glas naar mijn pruttelende curry.

 

7 gedachten over “Koken met een glazen pannendeksel

  1. Ik heb er drie gekocht bij Ikea. Helemaal plat, met opvouwbaar handvat. Nemen daardoor nauwelijks kastruimte in. Zijn er niet in kleine maten – maar dan leg ik een wat grotere over de pan heen, dat kan ook met deze. De grootste kan op de wok. De kleinste werkt het best voor pannen van ongeveer 20-26 cm. Weet niet meer precies wat ze kostten, maar viel mee.

    Like

    1. Die lijken me reuze handig: Ikea denkt altijd goed mee met de gebruikers van de spullen. Helaas is er geen Ikea bij mij op fietsafstand en om er nou 2 uur voor in de bus te zitten is me wat veel gevraagd.

      Like

      1. ja wow, bedankt voor de link, die zijn helemaal geweldig. En handig dat de deksels opvouwbaar zijn. En toch… ben ik ook tevreden met de mijne.

        Like

reageer

