Dag 6 van No Impact Week: geen water


Terwijl ik langzaam wakker werd onder het warme water van de douche bedacht ik me gelukkig veel te laat: washandjesdag! De rest van mijn waterverbruik: de zooi van gisteravond afgewassen (ik doe de afwas in een teiltje), een kopje thee gezet en een keer de wc doorgetrokken. Toen naar mijn werk en vanavond om 23 uur ben ik thuis. Dus veel zal ik thuis niet verspillen: verwarming staat uit, ik verbruik thuis geen water, geen extra stroom behalve van de standaarddingen die aan blijven staan zoals de CVketel, het aquarium, de koelkast en de telefoon.

Mijn afval past al voor de derde dag in hetzelfde melkpak, afgezien van het dagelijkse kattenvoerblikje. Ik vind het wel meevallen met mijn voetafdruk deze week.

9 gedachten over “Dag 6 van No Impact Week: geen water

  1. Ik had helemaal niet gedoucht vanochtend (want ik zou daarna toch meteen door de natte sneeuw gaan fietsen…), maar verder wel redelijk wat thee en ook de afwas (van gisteravond) gedaan… Rest van de week: of niet douchen, of korter.

    Like

      1. ja, zoiets was het, maar helemaal staat het me niet meer voor de geest. Ik herinner me dat Catootje – van de strip achterop de Libelle – vegetarier wilde worden, ze vond het zo zielig voor de diertjes dat ze werden opgegeten, maar als dan ’s avonds het gezin allemaal een gehaktballetje krijgt en zij niet, dan roept ze uit ‘ Ik wil wel vegetarier zijn, maar niet tijdens het eten.” Ik weet eigenljk niet meer of ze geen leren schoenen wou, het was maar een stripje.

        Herkenbaar, mensen die zich voornemen niet meer te drinken maar niet tijdens een feestje, of niet meer roken maar niet als het gezellig is. Het gaat juist om de moeilijke momenten toch? Ik eet zelf overigens meestal vegetarisch en heb daar geen enkel probleem mee, in tegendeel, lekker!

        Like

      2. Ja, ik had ook niet echt verwacht dat het stripje zo diep zou gaan 😛
        Ik heb zelf ook 13 jaar vegetarisch gegeten tot ik erachter kwam dat ik niet tegen bepaalde toevoegingen in die vegaburgers enzo kan. Dus ik eet nu weer vlees, maar gewoon ei op dagen dat ik geen vlees/vis eet (en soms gewone “rauwe” tofu).

        Like

      3. ik eet ook niet vaak vegaburgers of valess e.d.: veel te duur en bovendien in heel veel plastic verpakt. Ik eet ei of kaas, of bonen of vlees zoals gehakt en spek: lekker, dat laat ik me niet ontnemen.

        Balen dat ze overal van alles instoppen…

        en tofu haal ik bij de toko: goedkoop, vers en onverpakt.

        Like

      4. Kaas eet ik niet zo heel veel, vooral op brood of tussendoor. Bij het avondeten vind ik het minder lekker.
        De vega-spekjes moet je niet kopen, die zijn niet zo lekker. En vega-cordon blue moet je HELEMAAL NIET kopen want die is echt supervies! (dat is echt de enige vegaburger die ik in 13 jaar vega-zijn gewoon echt niet lekker vond).
        Bonen eet ik tegenwoordig best wel vaak, want ik smeer zelfgemaakte bonenpasta op mijn brood 😀 Echt superlekker! Zodra mijn mungbonen op zijn, ga ik het met linzen maken.
        Ja bij de toko tofu halen is ook het beste 🙂

        Like

reageer

