Kattenvoer en kattenharen


Sinds vorige week heb ik twee katten, dus ook kattenvoedsel, een kattenbak en kattenharen.

Moeder heeft altijd een viezig blikje kattenvoer open in de koelkast met daarin een heel viezig vorkje. Dat wil ik niet. Die eenmaalsblikjes zijn reuze handig: opentrekken, op de grond zetten en weggooien. Maar wel duur, want volgens het etiket eet een volwassen kat 2 tot 4 blikjes per dag. De goedkoopste zijn rond de 20 cent, de duurste meer dan een euro! Dat is dan zeker een kerstdiner. Een groot blik met 400 gram kost 44 cent; veel goedkoper dus in het gebruik. Ik heb voor 2 euro vijf plastic bakjes gekocht (het ging me om de donkerrode deksels zodat ik niet per ongeluk kattenvoer door de macaroni  roer). Ik verdeel een groot blik voer over 4 bakjes, gooi het blik weg en zet in de koelkast een stapeltje afgesloten rode bakjes met het voer voor die dag. De investering in de bakjes heb ik er nu na een week al uit.

Dan kattenharen: op de meubels en op de grond. De katten kwamen met een heel handige borstel, en de katten genieten van het kammen. Dat scheelt heel wat haren, maar niet genoeg.

Ik heb een hekel aan zuigen, althans aan het lawaai van het zuigen en aan die slang en dat snoer en dat onhandige getrek rond meubels. Ik heb een droge vloerwisser en die zit elke ochtend vol haren. Een paar maanden geleden heb ik een natte vloerwisser gekocht waar je wegwerpdoekjes in duwt. Ik houd niet van wegwerp en al snel ben ik overgestapt op gele huishouddoekjes. Dat werkt perfect en zal op den duur goedkoper zijn.

Vandaag ging ik op zoek naar een harenborstel om de meubels een beetje toonbaar te houden. Hema, Action: ik zag alleen borstels met een soort plakband, wegwerp dus. Ik wou zo’n rode als we vroeger thuis hadden. Gevonden, voor een euro bij de Wibra! Ik was een tevreden shopster vandaag.

2 gedachten over “Kattenvoer en kattenharen

  1. Gezellig twee katten erbij. Die rode borstels zijn, wat mij betreft het effectiefst. Mijn katten krijgen altijd droge brokjes die ik in grote zakken bij de dierenwinkel koop.Helaas heb ik nu nog maar één kat, verleden week heb ik de andere kat moeten laten inslapen omdat hij te ziek was en niet meer beter kon worden. Het was een moeilijke beslissing en we missen hem verschrikkelijk.

    Like

    1. sterkte! Dat doet pijn. Een dier hoort helemaal bij je op een zeker moment, en als jij dan zo’n besluit neemt terwijl hij je vertrouwt, dat is heel moeilijk.

      Ik hoop voor je dat je snel weer kunt genieten van de mooie herinneringen.

      Like

reageer

