leef groen en goedkoop

Prijzen vergelijken tussen toko en supermarkt


Wel eens prijzen tussen de supermarkt en de Toko vergeleken? Deze week kocht ik toevallig in beide zaken ongeveer hetzelfde.

Eerst ging ik naar de supermarkt en kocht daar onder andere:

  • bakje met 200 gram houmous en een klodder pesto: 2.09 euro
  • plastic busje met 17,5 gram gemalen koriander (ketoembar): 1,29 euro
  • zak met 500 gram gedroogde linzen: 1,29 euro
  • 200 gram verpakte tofou: 1,79 euro

Het was zondag, de Toko was helaas niet open. Anders had ik zeker geen gemalen koriander gekocht. Want de geur die vrijkomt als je koriander stampt in de vijzel is zo lekker! Deze ketoembar rook nergens naar.

De volgende dag dus gauw naar de Toko, koriander kopen en wat voorraad aanvullen:

Toko:

  • blik met 350 gram houmous: 1,95 euro (1,11 euro voor 200 gram)
  • bakje met 50 gram ongemalen koriander: 95 cent (33 cent voor 17,5 gram)
  • zak met 500 gram gedroogde chana dal (split-kikkererwten): 1,25 euro
  • brok van 400 gram verse tofou uit het vat: 95 cent (48 cent voor 200 gram)

Vaker naar de Toko dus!

4 gedachten over “Prijzen vergelijken tussen toko en supermarkt

    1. Daar heb je een punt. Ik vergeleek nu een paar prijzen van produkten die ik niet perse biologisch koop. Als ik iets biologisch wil ga ik niet naar de toko want de etiketten zijn vaak niet duidelijk.

      Like

reageer

