Handschoenen oprapen van straat


Aan het begin van de winter haalde ik de mand met wanten – handschoenen – mutsen en sjaals uit de kast. En zoals elk jaar was ik verbaasd over de inhoud. Minstens tien sjaals, de meeste mij onbekend, waarschijnlijk achtergelaten door bezoek. Een aantal lelijke mutsen (onder andere van Unox en andere reclame). En een armzalig voorraadje zwarte wanten en handschoenen, de meeste zonder partner. En die eenlingen waren bijna allemaal rechterhandschoenen.
Dus ik dacht slim te zijn en besloot op mijn fietstochten tussen huis en werk alle eenzame zwarte handschoenen op te rapen. Immers, als mijn Zoons linkerhandschoenen verliezen zal dat wel voor iedereen gelden. Dus die moeten te vinden zijn!
Op de foto de score tot nu toe. Vier linker en twee rechterhandschoenen. Na het wassen bleken sommige niet zwart, maar Zoons maakt het niets uit dat ze twee verschillende aan hebben als ze maar passen en warm zijn. Sommige zijn te klein, maar warm zijn ze allemaal.

Inmiddels is de voorraad weer geslonken: Zoons raken ze ook zo weer kwijt. De straat lijkt wel een kringloop.

Ik heb eens gelezen over iemand die zakdoeken opraapte van de straat, ze uitwaste en ze weer gebruikte. Dat doe ik niet. Wat rapen jullie op van de straat?

16 gedachten over “Handschoenen oprapen van straat

  1. Kapotgewaaide paraplu’s: het doek haal ik ervan af, ik was het en dan heb ik een mooi rond kleedje, waterdicht, om op te zitten bij een picknick. Hoe leuk kan dat zijn: voor iedereen een schoon eigen plekje.

    Like

  2. Geld natuurlijk en lege statiegeldflesjes hebben ook een enorme aantrekkingskracht op mij… Een tijdje geleden vond ik een rolletje schuurpapiertjes, ook altijd handig. En een pen. Als ik bij de I kea ben, kan ik de potloodjes op de parkeerplaatsen maar moeilijk laten liggen… Ach, als het bruikbaar is, raap ik het op!

    Like

  3. Ik raap iedere dag één weggegooid leeg blikje/flesje/chipszak o.i.d. op. Dat doe ik met een lege plastik zak waar ik mijn hand insteek, dan pak ik het voorwerp en vouw de zak eromheen. Hoop dat meer mensen dat doen, scheelt een hoop zwerfvuil.

    Like

      1. Alle muntjes pak ik op 😛 1-cent-muntjes zijn nog steeds een legaal betaalmiddel, al vinden winkeliers het niet zo leuk als je 2 x 2 cent en 1 x 1 cent ofzo geeft ipv 5 cent. Ik heb wel gehoord dat sommige winkels kleine muntjes weigeren, maar die ben ik nog niet tegengekomen.
        Ik heb vandaag trouwens wel veel platgereden handschoenen gezien… Allemaal onder de sneeuw vandaan gekomen denk ik!

        Like

      2. Ik hou de grond wel in de gaten, want ik wil niet in bijv. hondenpoep trappen. En dan zie je ook muntjes liggen 😛 Maar ik kijk ook om me heen. Ik loop niet rond terwijl ik op mijn mobieltje kijk, veel te gevaarlijk (je ziet ander verkeer niet aankomen, je kan struikelen of in poep trappen, eventuele dieven zien meteen wat voor telefoon je hebt en kunnen ‘m uit je handen grijpen).

        Like

reageer

