DIY

Met twee kleuren breien op een rondbreinaald


Een telefoonhoesje breien is in een uurtje gepiept. Lees mijn tips over het breien met twee kleuren op een rondbreinaald

4 gedachten over “Met twee kleuren breien op een rondbreinaald

  1. Ik heb een boek van uitgeverij Librero: FairIsle Knitting, en daar staan echt hele goede tips in (en veel patronen) over het breien met 2 kleuren. Zelf zat ik altijd te klungelen met het kruisen van de draden, had ik niet echt een systeem voor en ik vond ook dat het het ritme uit het breien haalde. Dat is nu voorbij. Door 1 draad in mijn linkerhand en 1 draad in mijn rechterhand te houden kan ik kruisen en doorbreien… zo handig.

    Like

    1. ja dat heb ik ook geprobeerd: 1 links en 1 rechts. Op youtube zijn er ook goede filmpjes over. Ik zelf brei met de draden links, een rond de linker wijsvinger en een rond de linker middelvinger, maar het idee is hetzelfde: vooral niet teveel draaien en kruisen, en lekker in een ritme dorbreien. Ik heb ook gemerkt dat het belangrijk is altijd dezelfde kleur bovenlangs te houden, daardoor wordt het werk gelijkmatiger. En averecht is een ramp, of is dat met 1 links en 1 rechts ook handig?

      Like

reageer

