leef groen en goedkoop

Houtkachel met CV aansluiting


Het leek me zo logisch en ik vond mezelf al redelijk geniaal met mijn uitvinding, maar het blijkt al lang te bestaan: houtkachels die met je huiskamer tegelijkertijd ook het water van de CV verwarmen. Vroeger wellicht door enthousiastelingen zelf in elkaar geknutseld en dus nogal gevoelig voor ontploffing als het water in het vat boven de kachel onverhoopt te heet wordt. Maar inmiddels in de handel, gemaakt door gerenommeerde bedrijven en voorzien van keurmerken.

Hier een website waar een en ander wordt uitgelegd (en verkocht).

houtkachelCV

Mijn huis is moeilijk te isoleren en mijn gasrekening is veel te hoog. Dit zou wel eens de gemakkelijkste manier kunnen zijn voor mij om mijn gasrekening te verlagen. Heeft iemand ervaring met CV-houtkachels?

3 gedachten over “Houtkachel met CV aansluiting

reageer

