Natuurlijk van oma: boekbespreking


Er verschijnen steeds weer nieuwe boeken met tips voor bewuste huishouders. Ik vind het heerlijk om ’s middags op de bank met een kop thee zo’n boek door te bladeren. Lekker genieten hoe het allemaal beter kan. Bewuster, goedkoper, gezonder, eerlijker.

Net zoals vaak gebeurt bij kookboeken, verdwijnen die huishoudboeken toch uiteindelijk zelden gebruikt in de kast. Blijkbaar is er meer nodig om me tot verandering aan te zetten. Maar dat neemt niet weg dat het bladeren en kijken inspirerend is. Dit zijn de boeken die bij mij op het nachtkastje liggen.

Het boek ‘Natuurlijk van oma’ van Maurille de Smalen ligt ook op mijn nachtkastje. Dit boek is echt genieten.  Maurille geeft recepten voor huismedicijnen, cosmetica en schoonmaakmiddelen. Alle ingredienten zijn goedkoop, natuurlijk en niet moeilijk te verkrijgen. Recepten zoals oma ze zou kunnen maken, maar niet elke oma uiteraard. Mijn moeder weet helaas zulke dingen niet.

Het boek ziet er ook nog eens heel aantrekkelijk uit: mooi vormgegeven, leuke retro illustraties.

Het boek is verramsjt en dus lekker goedkoop. Ideaal als cadeautje deze maand.

reageer

