leef groen en goedkoop·sprokkel

De Kringloop als bibliotheek voor huisraad


Bij de tweedehandswinkel koop ik graag spullen voor het huishouden: aankopen van waardeloze dingen die ik gebruik tot ze stuk gaan. Dingen waar ik geen band mee heb, waar ik geen geld voor over heb.

Ik koop er in elk geval al mijn schalen, schaaltjes, glazen, potten, mokken, bekers en vazen. Rommelmarkten en tweedehandswinkels komen hierin om!

Om niet helemaal een allegaartje te krijgen in mijn keuken, en blij te zijn als er wat te scoren valt, houd ik wel een uitgangspunt aan: alleen effen bekers en mokken met een gekleurde binnenkant en traditionele schalen (bijvoorbeeld Makkums, Workums, Grieks). Het resultaat is een eenvoudige natuurlijke gedekte tafel.

Een ander gaat voor de bloemetjes, ook leuk!

In plaats van een vaas voor €10,00 van de Hema of Blokker, koop ik liever een ouderwets ding bij de Kringloop voor €2,50. De schappen staan nu vol met felgekleurde vazen uit de zeventiger jaren. Vroeger vond ik ze mooi, nu ook weer!

Er staan ook echt lelijke vazen, pure kitsch. Leuk om ze te schilderen: wit, zwart, met zilververf of turquoise. Om alle bloemetjes apart in te kleuren. Zo wordt hij gaaf en cool.

Voor mijn verjaardag zorg ik altijd een stuk of vier vazen klaar te hebben staan in verschillende maten. Atijd handig.

Als de vaas me verveelt, breng ik hem gewoon terug. Ach, en als hij breekt, heb ik pech. Zo raakt mijn zolder ook niet zo vol met troep.

2 gedachten over “De Kringloop als bibliotheek voor huisraad

reageer

