Jasje voor 30 cent


jasje van stofstaal gordijnstof

Ziehier het korte jasje dat ik gemaakt heb van een stofstaal luxe gordijnstof. De staal zat aan een haak samen met drie minuscule bijpassende effen lapjes. Daarvan heb ik de binnenkant van de zakken gemaakt.

De staal kostte ongeveer 10 cent: ik had een hele stapel lapjes en heb daar in totaal een euro voor betaald. Zo goedkoop is de Emmaus, een tweedehandswinkel waar de opbrengst naar goede doelen gaat.

De mouwlengte is driekwart, het jasje zelf komt tot in de taille.

Het was maar een klein lapje, maar het model kon er goed uit.  Op de stof staan bloemenvazen gedrukt. Midden op de rug zit zo’n bloemenvaas prachtig aan de onderkant bij de zoom, en aan de voorkant staan twee halve vazen aan weerszijden van de middenbies. Dat was wel passen en meten, maar ik wil wel dat het stofpatroon mooi uitkomt. Als dat niet had gekund, had ik er een tas van gemaakt.

Het model komt uit de Knip, en die komt uit de bibliotheek. Het lenen kostte 20 cent.

De knopen komen uit de knopendoos van mijn oma. Prachtige oude knopen van bakeliet.

Het enige dat ik jammer vind is dat de stof niet natuurlijk is. Ook deze dure gordijnstof (op het kaartje stond 85 euro per meter!!!!!!!) is van polyester.

Een jasje voor 30 cent dus. En een leuke creatieve avond gehad om alles uit te zoeken en te maken.

reageer

