Klusman update mijn hele huis


Nog steeds is Klusjesman bezig in, op en rond mijn huis. Toen hij bezig was met de dakgoot, merkte hij dat de gootsteen in mijn keuken niet goed doorliep. Dat is al jaren zo: een keer per jaar maak ik de put leeg en ga daarna goed douchen om de stank kwijt te raken. Je went aan ongemakken. Zo niet Klusjesman: die breekt meteen mijn hele terras open, zoekt de vetput die ergens tussen de put en de riolering moet zitten, en ja hebbes. Op ongeveer twee meter diepte vinden we een plastic zak met daarop wat stenen. En toen we die weghaalden vielen we flauw van de stank. Terwijl we aan het vetscheppen waren, werd ik gebeld of ik toch ’s middags kon werken. Dus gedoucht en gerend naar de bus. Ik voelde me de hele dag vies en bleef onder mijn nagels peuteren.

Inmiddels is het terras weer dicht.

de vetput, schoon!

We hebben fotos gemaakt van de vetput, voor de volgende keer over 20 jaar of zo. Het is wel fijn dat de gootsteen nu doorloopt, wat een luxe….

Maar ik ben zo langzamerhand wel door mijn bespaarcentjes heen.

reageer

