Weg met de prullebak


Een vriend maakte me erop attent: best vies zo’n prullebak met etensresten en allerlei andere viezigheid in de keuken. Eerst vond ik het onzin, maar toen ging het mij ook storen.

Ik heb de prullebak de keuken uit gedaan. Maar om nou met elk prulletje naar de kliko in de tuin te lopen…

Sindsdien zet ik een leeg melkpak op de hoek van het aanrecht waarin het afval gaat. Het valt mee hoeveel daarin kan met een beetje stouwen.

Wij doen een of twee dagen met een pak melk. Dan is het oude pak net vol met afval.

Sindsdien ik heb dus nooit meer zakken voor mijn hoge smalle prullebak gekocht. Die zakken verkoopt alleen de Blokker en kosten bijna vijftig cent per stuk……

5 gedachten over “Weg met de prullebak

  1. Nooit aan gedacht dat dit niet vanzelfsprekend is:-) ik heb het nooit anders gedaan, ik heb zo’n hangprullebakje in mijn aanrechtkastjedeur met deksel van de bekende geel met blauwe winkel; 3 lege frisdrank pakken o.i.d. één voor van alles wat afval, één voor koffiefilters en één voor de lege schoongespoelde eierschalen. Die eierdoppen knijp ik fijn en strooi ze onder de planten die graag bezocht worden door slakken. De koffie in de tuin waar altijd katten van de buren komen, ze schijnen een hekel aan de koffieprut te hebben.. en vanzelf de afval voor de composthoop.

    Like

reageer

